XXX MIĘDZYNARODOWY JUBILEUSZOWY FESTIWAL „MAJ Z MUZYKĄ DAWNĄ”
Edycja jesienna
Program festiwalu
22 września - 11 października 2021 roku
22 września środa, godz. 19.00
Narodowe Forum Muzyki, Sala Czerwona, Wrocław plac Wolności 1
NFM Orkiestra Leopoldinum
Wykonawcy:
Andrzej Kosendiak – dyrygent
Aleksandra Kubas-Kruk – sopran
Ligia Nowak – harfa
Program:
G.F. Händel
Uwertura do opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17
Piangero – aria z opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17
Scherza in mar la navicella – aria z opery Lotario HWV 26
Posso morir ma vivere – aria z opery Arminio HWV 36
Koncert B-dur na harfę op. 4 nr 6, HWV 294
Quella fiamma – aria z opery Arminio HWV 36
Se pieta di me non senti oraz Da tempeste – arie z opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17
25 września, sobota, godz. 19:00
Kościół św. Antoniego z Padwy, Wrocław ul. św. Antoniego 30
Barok Hiszpański „De entre bellos candidos accidentes”
Wykonawcy:
Joanna Klisowska – sopran
Enriqe Gomze De Cabrero – skrzypce
Aleksandra Rupocińska – klawesyn
Karolina Habało – skrzypce barokowe
Martyna Jankowska – wiolonczela barokowa
Program:
Andrea Falconieri (1585-1656) Folias echas para mi señora Doña Tarolilla de Carallenos
José de Nebra (1702-1768) Alienta fervorosa
Cantada con violines al Santissimo Sacramento
Recytatyw- Allegro- Recytatyw – Vivo
Bartolomé de Selma y Salaverde (1595 – 1638) – Canzon terza
José de Nebra – Llegad, llegad creyentes
Cantada con violines al Santisimo
Recytatyw – Cantable – Recytatyw- Allegro
Antonio Caldara (1670 -1736) – Trio Sonata op.1 n. 5
Grave- Vivace-Adagio- Vivace
José de Nebra – Entre cándidos, bellos
Cantada al Santísimo con violino
Recytatyw – Andante- Recytatyw- Allegro
WSTĘP WOLNY
26 września, niedziela, godz. 16:00
Klub Muzyki i Literatury, Wrocław plac Kościuszki 10
Marek Dyżewski – wykład muzykologiczny
Pt. „Głos ludzi wiary w Chorale protestanckim”
WSTĘP WOLNY
27 września, poniedziałek, godz. 19:00
Stary Ratusz Sala Wielka, Wrocław Rynek 50
Capella Polonica, “Miłość w muzyce angielskiego baroku”
Wykonawcy:
Barbara Rogala – sopran
Emilia Kinecka – flety podłużne
Ewa Rzetecka – Niewiadomska – klawesyn
Piotr Młynarczyk – viola da gamba
Program:
Tobias Hume (ok. 1569-1645)
Fragmenty ze zbioru First Part of Ayres na violę da gamba solo
Johann Christoph Pepusch (1667-1752)
Kantata nr 5 Corydon na sopran, flet podłużny i basso continuo
Recitativo: While Corydon, the lonely shepherd
Aria: Gay charmer, to befriend thee
Recitativo: The Shepherd rose, he gaz´d around
Aria: Who, from Love his Heart securing
John Blow (1649- 1708)
Suita nr 2 d-moll KL. 26 Ground
ze zbioru A Choice Collection of Lessons
Georg Friedrich Haendel (1685-1759)
Sonata d-moll HWV 367
na flet podłużny i basso continuo
Largo
Vivace
Furioso
Adagio
Alla breve
Andante
A tempo di menuet
Henry Purcell (1659-1695)
Suita G-dur Z. 660
Prelude
Almand
Corant
Lament Dydony When I am Laid in Earth
z opery Dydona i Eneasz
J. C. Pepusch
Kantata nr 3 When Loves Soft Passion
na sopran, flet podłużny i basso continuo
Recitativo: When Loves soft passion had usurp’d my breast
Aria: O Love thou know’st my anguish
Recitativo: The God of Love who hear’d my pray’r
Aria: Why shou’d I Love the fair that fly’s me
WSTĘP WOLNY
28 września, wtorek, godz. 18:00
Klub Muzyki i Literatury, Wrocław plac Kościuszki 10
- “Średniowieczna muzyka gruzińska” – wykład muzykologiczny doktor Khatuny Managadze.
Celem prezentacji jest przedstawienie przydatnych informacji o gruzińskiej kulturze muzycznej w ramach rozwoju historii Gruzji. W ramach rozwoju europejskiej kultury muzycznej opisana zostanie także muzyka Kościoła gruzińskiego. Omówię wspólne i różne cechy, priorytety, które te dwie kultury przyjęły na różne sposoby. Powstanie i rozwój gruzińskiej muzyki profesjonalnej wiąże się z szerzeniem się i ustanowieniem chrześcijaństwa. W Gruzji chrześcijaństwo wraz z paralelą Imperium Rzymskiego zostało ogłoszone religią państwową w IV wieku. Proces formowania się gruzińskiej muzyki kościelnej odbywał się w gruzińskich szkołach klasztornych w kraju i za granicą.
- Pieśni europejskie w interpretacji gruzińskich artystów
Gruziński duet:
Murtaz Basheleishvili – kontratenor
Nino Nishniadze – fortepian
PROGRAM:
- G.F. Handel – Lashia Chio Painga
- G.F. Handel – Ombra Mai Fu
- G.F. handel – Verdi Prati, Selve Amene
- W. A. Mozart – Mitridate, Re di Ponto. Farnace’s Aria – Va, Leror Mio Paleca
- J. Shtrauss – Die Fredermaus – Ich Lade Gern Mir Caste Ein
- Chr.W. Gluch – Orfeo. Orfeo’s Aria
- I.S. Bach – Erbarme dich, mein Gott (Matthaus Passion)
- Sisatura – folk song (Mingrelia)
- A.Karashvili – Isev Shen da Isev Shen (Again you)
- V. Azarashvili – Ra Kargi Khar
- G. F. Handel Minuet g moll
- Friedman/Grazioli – Adagio
WSTĘP WOLNY
29 września, środa, godz. 19:00
Stary Ratusz Sala Wielka, Wrocław Rynek 50
koncert z cyklu Music First – Muzyka I Rzeczypospolitej
Wrocław Baroque Ensemble
Wykonawcy:
Andrzej Kosendiak – dyrygent
Skład:
Aldona Bartnik, Aleksandra Turalska – soprany
Daniel Elgersma, Piotr Łykowski – kontratenory
Maciej Gocman, Florian Cramer – tenory
Tomáš Král, Jaromir Nosek – bas
Zbigniew Pilch, Mikołaj Zgółka – skrzypce
Fruzsina Hara, Stefan Leitner – trąbki
Přemysl Vacek – teorba
Julia Karpeta – viola da gamba
Krzysztof Karpeta – violone
Marta Niedźwiecka – pozytyw
Program:
S.S. Szarzyński Sonata a due violini con basso pro organo
M.J. Żebrowski Vesperae in D: Dixit Dominus, Laudate pueri, Laetatus sum, Nisi Dominus, Lauda Jerusalem Dominum, Magnificat
G.G. Gorczycki Tristes erant apostoli; Jesu corona virginum; Completorium
WSTĘP WOLNY
04 października , poniedziałek, godz. 19.00
Kościół św. Michała, Wrocław ul.Prusa 78,
Adżarski Państwowy Zespół Wokalny „Batumi” – „Gruzińskie pieśni”
- Mravaljamier (Mnogije leta)
- Alleluja (kościelna)
- „Spokojna” (Trio)
- Oda do winorośli (kościelna)
- Oczekiwanie (ludowa)
- Modlitwa (kościelna)
- Swanska
- Taneczna Kachetska
- Orida (mengrelijska pieśń ludowa)
- Jezioro śpi (Heinrich Pfeil)
- Darujani
- Magnolia
- Zimowa (kachetska)
- Taneczna Adjarska
- Liryczna (górska)
- Żartobliwa
- W cichym ogrodzie (liryczna)
- Piosenka do dziewczyny (z filmu)
- Doluri
- Popuri pieśni gruzińskich
- Pieśń polska
- Ech Batumi (po polsku)
- Książęca za zdrowie
- Gruzińska pieśń miejska
- Requiem (Anton Bruckner)
- Chorał (Niko Sulkhanishvili)
WSTĘP WOLNY
05 października, wtorek, godz. 19.00
Stary Ratusz Sala Wielka, Wrocław Rynek 50
GIARDINO di DELIZIE – „MUZYCZNE PEJZAŻE OGRODU BOSCO PARRASIO: KONTRAPUNTY, FUGI I FOLLIE W BAROKOWYM RZYMIE”
Wykonawcy:
Ewa Anna Augustynowicz – Skrzypce Barokowe, Kierownik Artystyczny
Joanna Dobrowolska – Skrzypce Barokowe
Agnieszka Oszańca – Wiolonczela Barokowa
Paola Ventrella – Tiorba
Elisabetta Ferri – Klawesyn, Organy
Program:
Adam Jarzębski (1590-1648), Berlinesa
Tarquinio Merula (1595-1665), La Polachina,
Mikolaj Zieleński (1550-1616), Fantasia No. 2
Stanisław Sylwester Szarzyński (1692-1713), Jesu spes mea
Giovanni Matteo Picchi ( 1572 – 1643), „Ballo alla Polacha”
Carlo Farina (1600-1639), Sonata detta „la Polaca”
Kaspar Foerster (1616-1673), Sonata à 3 ex d “La Sidon”
Giovanni Battista Luparini (1700-1775), Concerto In martirio crudele
Marcin Mielczewski (1600-1651), Canzon Prima a due
WSTĘP WOLNY
11 października, poniedziałek 19.00
Stary Ratusz Sala Wielka, Wrocław Rynek 50
Adżarski Państwowy Zespół Wokalny „Batumi” – „Gruzińskie pieśni”
- Mravaljamier (Mnogije leta)
- Alleluja (kościelna)
- „Spokojna” (Trio)
- Oda do winorośli (kościelna)
- Oczekiwanie (ludowa)
- Modlitwa (kościelna)
- Swanska
- Taneczna Kachetska
- Orida (mengrelijska pieśń ludowa)
- Jezioro śpi (Heinrich Pfeil)
- Darujani
- Magnolia
- Zimowa (kachetska)
- Taneczna Adjarska
- Liryczna (górska)
- Żartobliwa
- W cichym ogrodzie (liryczna)
- Piosenka do dziewczyny (z filmu)
- Doluri
- Popuri pieśni gruzińskich
- Pieśń polska
- Ech Batumi (po polsku)
- Książęca za zdrowie
- Gruzińska pieśń miejska
- Requiem (Anton Bruckner)
- Chorał (Niko Sulkhanishvili)
WSTĘP WOLNY