XXXIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL „MAJ Z MUZYKĄ DAWNĄ”
nurt główny

Program festiwalu
4 - 12 maja 2024 roku

4 maja (sobota), godz. 19:30, kościół św. Macieja, Wrocław

Spotkanie autorskie Roberta Gawłowskiego połączone z prezentacją książki „Boskie światło” – prowadzenie ks. dr Mieczysław Maliński.

4 maja (sobota), godz. 21:00, kościół św. Macieja, Wrocław

Spektakl pt. „Na żywot Angelusa Silesiusa Boskim światłem od narodzin po kres wypełniony”.

Scenariusz, wykonanie i reżyseria: Włodzimierz Galicki (Łódź).
Na podstawie książki Roberta Gawłowskiego „Boskie światło”, Akwedukt, Wrocław 2024.

Oprawa muzyczna na żywo: Joachim Mencel – lira korbowa (Kraków).

6 maja (poniedziałek), 17:00, Muzeum Militariów (Arsenał), Wrocław

Pieśń o Rolandzie. Seans epicki

w przekładzie i wykonaniu Jacka Kowalskiego

opracowanie muzyczne Tomasz Dobrzański

gra Klub Świętego Ludwika w składzie:
Jacek Kowalski – śpiew, lira średniowieczna
Tomasz Dobrzański – flety, szałamaje, giterna, mandora
Agnieszka Obst-Chwała – fidel, bęben

9 maja (czwartek) godz. 19:00, Katedra polsko-katolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska, Wrocław

Recital organowy pt. „Mistrzowie młodego Johanna Sebastiana Bacha”

Bartosz Patryk Rzyman – organy

Prowadzenie koncertu – Izabela Starzec

Program:

  1. Georg Böhm (1661-1733) – Suite in c
    1. allemande
    2. courante
    3. sarabande
    4. gigue
  2. Georg Böhm (1661-1733) – Suite in F
    1. allemande
    2. courante
    3. sarabande
    4. double
    5. gigue
  3. Georg Böhm (1661-1733) – Partita über die Arie „Jesu du bist allzu schöne”
  4. Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Aus Orgelbüchlein
    1. „Nun komm der Heiden Heiland” BWV 599
    2. „Christ lag in Todesbanden” BWV 625
  5. Johann Pachelbel (1653-1706) – Ciacona in f

10 maja (piątek), godz. 18:00, Oratorium Marianum, Wrocław

Koncert „Powietrze i anioły – Henry Purcell i John Donne”

Joanna
Klisowska-
sopran

Marcin Piejaś – wykonanie wierszy

Maciej Kończak – teorba

Radosław Dembiński – viola da gamba

Prowadzenie koncertu – Izabela Starzec

Program:

Henry Purcell (1659-1695)
Music for a While

John Donne (1572-1631)
Powietrze i anioły (Air and Angels)

Adrian Le Roy (1520-1598)
Allemande, Branle simple

John Donne (1572-1631)
Wykład o cieniu (A lecture upon the shadow)

Henry Purcell (1659-1695)
If Music Be the Food of Love
On the Brow of Richmond Hill

Giovanni Paolo Foscarini (1600-1647)
Pavaniglia con parti variate e Capriccio

John Donne (1572-1631)
W miłości nieskończoność (Lovers’ Infiniteness)

Hunry Purcell (1659-1695)
Sweeter Than Roses
The Cares of Lovers

Anonim (pierwsza połowa XVIII wieku) utwory ze zbiorów Królewskiej Bibliotece w Kopenhadze.
Ouverture

John Donne (1572-1631)
Relikwia (The Relic)

Henry Purcell (1659-1695)
Fairest Isle<
Here the Deities approve

Anonim (pierwsza połowa XVIII wieku)utwory ze zbiorów Królewskiej Bibliotece w Kopenhadze.
Allemande, Courante

John Donne (1572-1631)
Sonet X (Holy Sonnet X)

Henry Purcell (1659-1695)
An Evening Hymn

12 maja (niedziela), godz. 16:00, Klub Muzyki i Literatury, Wrocław

Marek Dyżewski – wykład muzykologiczny pt. „MUZYCZNE SKARBY ŚWIĘTEJ GÓRY W GOSTYNIU”

XXXIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL „MAJ Z MUZYKĄ DAWNĄ”
koncerty towarzyszące

19 maja, 1 - 2 czerwca 2024 r.

19 maj (środa), godz. 19:00, Zbór Pokoju w Świdnicy

Koncert Wrocław Baroque Ensemble pt. Veni ad me

Wykonawcy:
Andrzej Kosendiak – dyrygent
Wrocław Baroque Ensemble w składzie:
Aleksandra Turalska, Aldona Bartnik, Dagmara Dobrowolska, Anna Zawisza – soprany
Daniel Elgersma, Piotr Olech – kontratenory
Florian Cramer, Michiel Haspeslagh – tenory
Jaromír Nosek, Volodymyr Andrushchak– basy
Zbigniew Pilch, Mikołaj Zgółka – skrzypce
Julia Karpeta – viola da gamba
Krzysztof Karpeta – wiolonczela
Łukasz Macioszek – kontrabas
Přemysl Vacek – teorba
Marta Niedźwiecka – pozytyw, organy

Program:

A. Pärt Veni creator; Veni Sancte Spiritus z Berliner Messe
G.F. Händel Nisi Dominus HWV 238, Dixit Dominus HWV 232

 

1 czerwca (sobota), godz. 19:00, Zamek na Skale w Trzebieszowicach

Koncert pt. „Europa all Antico”

W wykonaniu Zespołu Muzyki Dawnej CAPELLA ALL’ANTICO

Natalia Cisło – rebek tenorowy
Aleksandra Gancarz – fidel
Kamila Hereta – flety proste, cornamuse
Katarzyna Horoszkiewicz – fidel, rebek sopranowy
Lena Młynarczyk – bębny
Alicja Pomaniec – flety proste
Weronika Walczak – flety proste, cornamuse
Karolina Zięba – rebek basowy
Dominika Zygmunt – gitern, gitara mauretańska
Katarzyna Fedorczuk – flety proste, cornamuse

Program:

  1. „Chorea Polonica” – Diomedes Cato – Włochy, Polska, XVI w.
    Tabulatura lutniowa, opracowanie 4gł. – Agnieszka Obst-Chwała
  2. „Madre de Deus” – Alfons X el Sabio – „Cantigas de Sancta Maria” – Hiszpania, XIII w
  3. „Abrisme cara de rosa” – Anonim – pieśń sefardyjska XIII w.
    Melodia tradycyjna z Kataru – Anonim – pieśń
  4. „Chanconetta tedesca” – Anonim, Włochy XIV w.
  5. „Gelosia” (Zazdrość) – Anonim, Włochy XIV w.
  6. „Ecco la primavera” – Francesco Landini, Włochy XIV w.
  7. „Ciaramella me dolce” – Antonio Zacara da Teramo, Włochy XV w.
  8. „Saltarello” – Anonim, Włochy XV w.
  9. „Chrystus zmartwychwstał jest” – Anonim, Polska XV w.
  10. „Presulis eminentiam” – Petrus Wilhelmi de Grudencz, Polska XV w.
  11. „Sententia” – Agnieszka Obst, 2007 r.
  12. „Ma Julietta Dama” – Anonim, Hiszpania XV w.
    1. „Branle de Bourgoingne” – Petrus Phalesius
      Z tabulatury lutniowej „Thesaurus Musicus”
      Transkrypcja i instrumentacja – Agnieszka Obst – Chwała
    2. „Branle Gay II” – Pierre Francisque Caroubel
    3. „Branle de Bourgoingne (2)” – Anonim, XVI w.
  13. „La Gatta en Italien” (Kotka) Pierre Attaignant – Basse dance XVI w.
  14. „Hajducki” – Mikołaj z Krakowa, XVI w.
  15. „Gavote” – Thoinot Arbeau, Francja XVI w.

2 czerwca (niedziela), godz. 12:00, Kościół św. Józefa w Żórawinie

Koncert pt. „Europa all Antico”

W wykonaniu Zespołu Muzyki Dawnej CAPELLA ALL’ANTICO

Natalia Cisło – rebek tenorowy
Aleksandra Gancarz – fidel
Kamila Hereta – flety proste, cornamuse
Katarzyna Horoszkiewicz – fidel, rebek sopranowy
Lena Młynarczyk – bębny
Alicja Pomaniec – flety proste
Weronika Walczak – flety proste, cornamuse
Karolina Zięba – rebek basowy
Dominika Zygmunt – gitern, gitara mauretańska
Katarzyna Fedorczuk – flety proste, cornamuse

Program:

  1. „Chorea Polonica” – Diomedes Cato – Włochy, Polska, XVI w.
    Tabulatura lutniowa, opracowanie 4gł. – Agnieszka Obst-Chwała
  2. „Madre de Deus” – Alfons X el Sabio – „Cantigas de Sancta Maria” – Hiszpania, XIII w
  3. „Abrisme cara de rosa” – Anonim – pieśń sefardyjska XIII w.
    Melodia tradycyjna z Kataru – Anonim – pieśń
  4. „Chanconetta tedesca” – Anonim, Włochy XIV w.
  5. „Gelosia” (Zazdrość) – Anonim, Włochy XIV w.
  6. „Ecco la primavera” – Francesco Landini, Włochy XIV w.
  7. „Ciaramella me dolce” – Antonio Zacara da Teramo, Włochy XV w.
  8. „Saltarello” – Anonim, Włochy XV w.
  9. „Chrystus zmartwychwstał jest” – Anonim, Polska XV w.
  10. „Presulis eminentiam” – Petrus Wilhelmi de Grudencz, Polska XV w.
  11. „Sententia” – Agnieszka Obst, 2007 r.
  12. „Ma Julietta Dama” – Anonim, Hiszpania XV w.
    1. „Branle de Bourgoingne” – Petrus Phalesius
      Z tabulatury lutniowej „Thesaurus Musicus”
      Transkrypcja i instrumentacja – Agnieszka Obst – Chwała
    2. „Branle Gay II” – Pierre Francisque Caroubel
    3. „Branle de Bourgoingne (2)” – Anonim, XVI w.
  13. „La Gatta en Italien” (Kotka) Pierre Attaignant – Basse dance XVI w.
  14. „Hajducki” – Mikołaj z Krakowa, XVI w.
  15. „Gavote” – Thoinot Arbeau, Francja XVI w.

NA WSZYSTKIE WYDARZENIA FESTIWALOWE WSTĘP WOLNY

Programy

 

Galerie