XXXIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL „MAJ Z MUZYKĄ DAWNĄ”
nurt główny
Program festiwalu
4 - 12 maja 2024 roku
4 maja (sobota), godz. 19:30, kościół św. Macieja, Wrocław
Spotkanie autorskie Roberta Gawłowskiego połączone z prezentacją książki „Boskie światło” – prowadzenie ks. dr Mieczysław Maliński.
4 maja (sobota), godz. 21:00, kościół św. Macieja, Wrocław
Spektakl pt. „Na żywot Angelusa Silesiusa Boskim światłem od narodzin po kres wypełniony”.
Scenariusz, wykonanie i reżyseria: Włodzimierz Galicki (Łódź).
Na podstawie książki Roberta Gawłowskiego „Boskie światło”, Akwedukt, Wrocław 2024.
Oprawa muzyczna na żywo: Joachim Mencel – lira korbowa (Kraków).
6 maja (poniedziałek), 17:00, Muzeum Militariów (Arsenał), Wrocław
Pieśń o Rolandzie. Seans epicki
w przekładzie i wykonaniu Jacka Kowalskiego
opracowanie muzyczne Tomasz Dobrzański
gra Klub Świętego Ludwika w składzie:
Jacek Kowalski – śpiew, lira średniowieczna
Tomasz Dobrzański – flety, szałamaje, giterna, mandora
Agnieszka Obst-Chwała – fidel, bęben
9 maja (czwartek) godz. 19:00, Katedra polsko-katolicka św. Marii Magdaleny, ul. Szewska, Wrocław
Recital organowy pt. „Mistrzowie młodego Johanna Sebastiana Bacha”
Bartosz Patryk Rzyman – organy
Prowadzenie koncertu – Izabela Starzec
Program:
- Georg Böhm (1661-1733) – Suite in c
- allemande
- courante
- sarabande
- gigue
- Georg Böhm (1661-1733) – Suite in F
- allemande
- courante
- sarabande
- double
- gigue
- Georg Böhm (1661-1733) – Partita über die Arie „Jesu du bist allzu schöne”
- Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Aus Orgelbüchlein
- „Nun komm der Heiden Heiland” BWV 599
- „Christ lag in Todesbanden” BWV 625
- Johann Pachelbel (1653-1706) – Ciacona in f
10 maja (piątek), godz. 18:00, Oratorium Marianum, Wrocław
Koncert „Powietrze i anioły – Henry Purcell i John Donne”
Joanna
Klisowska- sopran
Marcin Piejaś – wykonanie wierszy
Maciej Kończak – teorba
Radosław Dembiński – viola da gamba
Prowadzenie koncertu – Izabela Starzec
Program:
Henry Purcell (1659-1695)
Music for a While
John Donne (1572-1631)
Powietrze i anioły (Air and Angels)
Adrian Le Roy (1520-1598)
Allemande, Branle simple
John Donne (1572-1631)
Wykład o cieniu (A lecture upon the shadow)
Henry Purcell (1659-1695)
If Music Be the Food of Love
On the Brow of Richmond Hill
Giovanni Paolo Foscarini (1600-1647)
Pavaniglia con parti variate e Capriccio
John Donne (1572-1631)
W miłości nieskończoność (Lovers’ Infiniteness)
Hunry Purcell (1659-1695)
Sweeter Than Roses
The Cares of Lovers
Anonim (pierwsza połowa XVIII wieku) utwory ze zbiorów Królewskiej Bibliotece w Kopenhadze.
Ouverture
John Donne (1572-1631)
Relikwia (The Relic)
Henry Purcell (1659-1695)
Fairest Isle<
Here the Deities approve
Anonim (pierwsza połowa XVIII wieku)utwory ze zbiorów Królewskiej Bibliotece w Kopenhadze.
Allemande, Courante
John Donne (1572-1631)
Sonet X (Holy Sonnet X)
Henry Purcell (1659-1695)
An Evening Hymn
12 maja (niedziela), godz. 16:00, Klub Muzyki i Literatury, Wrocław
Marek Dyżewski – wykład muzykologiczny pt. „MUZYCZNE SKARBY ŚWIĘTEJ GÓRY W GOSTYNIU”
XXXIII MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL „MAJ Z MUZYKĄ DAWNĄ”
koncerty towarzyszące
19 maja, 1 - 2 czerwca 2024 r.
19 maj (środa), godz. 19:00, Zbór Pokoju w Świdnicy
Koncert Wrocław Baroque Ensemble pt. Veni ad me
Wykonawcy:
Andrzej Kosendiak – dyrygent
Wrocław Baroque Ensemble w składzie:
Aleksandra Turalska, Aldona Bartnik, Dagmara Dobrowolska, Anna Zawisza – soprany
Daniel Elgersma, Piotr Olech – kontratenory
Florian Cramer, Michiel Haspeslagh – tenory
Jaromír Nosek, Volodymyr Andrushchak– basy
Zbigniew Pilch, Mikołaj Zgółka – skrzypce
Julia Karpeta – viola da gamba
Krzysztof Karpeta – wiolonczela
Łukasz Macioszek – kontrabas
Přemysl Vacek – teorba
Marta Niedźwiecka – pozytyw, organy
Program:
A. Pärt Veni creator; Veni Sancte Spiritus z Berliner Messe
G.F. Händel Nisi Dominus HWV 238, Dixit Dominus HWV 232
1 czerwca (sobota), godz. 19:00, Zamek na Skale w Trzebieszowicach
Koncert pt. „Europa all Antico”
W wykonaniu Zespołu Muzyki Dawnej CAPELLA ALL’ANTICO
Natalia Cisło – rebek tenorowy
Aleksandra Gancarz – fidel
Kamila Hereta – flety proste, cornamuse
Katarzyna Horoszkiewicz – fidel, rebek sopranowy
Lena Młynarczyk – bębny
Alicja Pomaniec – flety proste
Weronika Walczak – flety proste, cornamuse
Karolina Zięba – rebek basowy
Dominika Zygmunt – gitern, gitara mauretańska
Katarzyna Fedorczuk – flety proste, cornamuse
Program:
- „Chorea Polonica” – Diomedes Cato – Włochy, Polska, XVI w.
Tabulatura lutniowa, opracowanie 4gł. – Agnieszka Obst-Chwała - „Madre de Deus” – Alfons X el Sabio – „Cantigas de Sancta Maria” – Hiszpania, XIII w
- „Abrisme cara de rosa” – Anonim – pieśń sefardyjska XIII w.
Melodia tradycyjna z Kataru – Anonim – pieśń - „Chanconetta tedesca” – Anonim, Włochy XIV w.
- „Gelosia” (Zazdrość) – Anonim, Włochy XIV w.
- „Ecco la primavera” – Francesco Landini, Włochy XIV w.
- „Ciaramella me dolce” – Antonio Zacara da Teramo, Włochy XV w.
- „Saltarello” – Anonim, Włochy XV w.
- „Chrystus zmartwychwstał jest” – Anonim, Polska XV w.
- „Presulis eminentiam” – Petrus Wilhelmi de Grudencz, Polska XV w.
- „Sententia” – Agnieszka Obst, 2007 r.
- „Ma Julietta Dama” – Anonim, Hiszpania XV w.
- „Branle de Bourgoingne” – Petrus Phalesius
Z tabulatury lutniowej „Thesaurus Musicus”
Transkrypcja i instrumentacja – Agnieszka Obst – Chwała - „Branle Gay II” – Pierre Francisque Caroubel
- „Branle de Bourgoingne (2)” – Anonim, XVI w.
- „Branle de Bourgoingne” – Petrus Phalesius
- „La Gatta en Italien” (Kotka) Pierre Attaignant – Basse dance XVI w.
- „Hajducki” – Mikołaj z Krakowa, XVI w.
- „Gavote” – Thoinot Arbeau, Francja XVI w.
2 czerwca (niedziela), godz. 12:00, Kościół św. Józefa w Żórawinie
Koncert pt. „Europa all Antico”
W wykonaniu Zespołu Muzyki Dawnej CAPELLA ALL’ANTICO
Natalia Cisło – rebek tenorowy
Aleksandra Gancarz – fidel
Kamila Hereta – flety proste, cornamuse
Katarzyna Horoszkiewicz – fidel, rebek sopranowy
Lena Młynarczyk – bębny
Alicja Pomaniec – flety proste
Weronika Walczak – flety proste, cornamuse
Karolina Zięba – rebek basowy
Dominika Zygmunt – gitern, gitara mauretańska
Katarzyna Fedorczuk – flety proste, cornamuse
Program:
- „Chorea Polonica” – Diomedes Cato – Włochy, Polska, XVI w.
Tabulatura lutniowa, opracowanie 4gł. – Agnieszka Obst-Chwała - „Madre de Deus” – Alfons X el Sabio – „Cantigas de Sancta Maria” – Hiszpania, XIII w
- „Abrisme cara de rosa” – Anonim – pieśń sefardyjska XIII w.
Melodia tradycyjna z Kataru – Anonim – pieśń - „Chanconetta tedesca” – Anonim, Włochy XIV w.
- „Gelosia” (Zazdrość) – Anonim, Włochy XIV w.
- „Ecco la primavera” – Francesco Landini, Włochy XIV w.
- „Ciaramella me dolce” – Antonio Zacara da Teramo, Włochy XV w.
- „Saltarello” – Anonim, Włochy XV w.
- „Chrystus zmartwychwstał jest” – Anonim, Polska XV w.
- „Presulis eminentiam” – Petrus Wilhelmi de Grudencz, Polska XV w.
- „Sententia” – Agnieszka Obst, 2007 r.
- „Ma Julietta Dama” – Anonim, Hiszpania XV w.
- „Branle de Bourgoingne” – Petrus Phalesius
Z tabulatury lutniowej „Thesaurus Musicus”
Transkrypcja i instrumentacja – Agnieszka Obst – Chwała - „Branle Gay II” – Pierre Francisque Caroubel
- „Branle de Bourgoingne (2)” – Anonim, XVI w.
- „Branle de Bourgoingne” – Petrus Phalesius
- „La Gatta en Italien” (Kotka) Pierre Attaignant – Basse dance XVI w.
- „Hajducki” – Mikołaj z Krakowa, XVI w.
- „Gavote” – Thoinot Arbeau, Francja XVI w.
NA WSZYSTKIE WYDARZENIA FESTIWALOWE WSTĘP WOLNY