XXX MIĘDZYNARODOWY JUBILEUSZOWY FESTIWAL „MAJ Z MUZYKĄ DAWNĄ”
Edycja jesienna

Program festiwalu
22 września - 11 października 2021 roku

22 września środa, godz. 19.00
Narodowe Forum Muzyki, Sala Czerwona, Wrocław plac Wolności 1

NFM Orkiestra Leopoldinum

Wykonawcy:
Andrzej Kosendiak – dyrygent
Aleksandra Kubas-Kruk – sopran
Ligia Nowak – harfa

Program:

G.F. Händel
Uwertura do opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17
Piangero – aria z opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17
Scherza in mar la navicella – aria z opery Lotario HWV 26
Posso morir ma vivere – aria z opery Arminio HWV 36
Koncert B-dur na harfę op. 4 nr 6, HWV 294
Quella fiamma – aria z opery Arminio HWV 36
Se pieta di me non senti oraz Da tempeste – arie z opery Giulio Cesare in Egitto HWV 17

 

25 września, sobota, godz. 19:00
Kościół św. Antoniego z Padwy, Wrocław ul. św. Antoniego 30

Barok Hiszpański „De entre bellos candidos accidentes”

Wykonawcy:
Joanna Klisowska – sopran
Enriqe Gomze De Cabrero – skrzypce
Aleksandra Rupocińska – klawesyn
Karolina Habało – skrzypce barokowe
Martyna Jankowska – wiolonczela barokowa

Program:

Andrea Falconieri (1585-1656) Folias echas para mi señora Doña Tarolilla de Carallenos
José de Nebra (1702-1768) Alienta fervorosa
Cantada con violines al Santissimo Sacramento
Recytatyw- Allegro- Recytatyw – Vivo
Bartolomé de Selma y Salaverde (1595 – 1638)Canzon terza
José de Nebra – Llegad, llegad creyentes
Cantada con violines al Santisimo
Recytatyw – Cantable – Recytatyw- Allegro
Antonio Caldara (1670 -1736) – Trio Sonata op.1 n. 5
Grave- Vivace-Adagio- Vivace
José de Nebra – Entre cándidos, bellos
Cantada al Santísimo con violino
Recytatyw – Andante- Recytatyw- Allegro

WSTĘP WOLNY

26 września, niedziela, godz. 16:00
Klub Muzyki i Literatury, Wrocław plac Kościuszki 10

Marek Dyżewski – wykład muzykologiczny

Pt. „Głos ludzi wiary w Chorale protestanckim”

WSTĘP WOLNY

27 września, poniedziałek, godz. 19:00
Stary Ratusz Sala Wielka, Wrocław Rynek 50

Capella Polonica, “Miłość w muzyce angielskiego baroku”

Wykonawcy:
Barbara Rogala – sopran
Emilia Kinecka – flety podłużne
Ewa Rzetecka – Niewiadomska – klawesyn
Piotr Młynarczyk – viola da gamba

Program:

Tobias Hume (ok. 1569-1645)

Fragmenty ze zbioru First Part of Ayres na violę da gamba solo

Johann Christoph Pepusch (1667-1752)

Kantata nr 5 Corydon na sopran, flet podłużny i basso continuo
Recitativo: While Corydon, the lonely shepherd
Aria: Gay charmer, to befriend thee
Recitativo: The Shepherd rose, he gaz´d around
Aria: Who, from Love his Heart securing

John Blow (1649- 1708)

Suita nr 2 d-moll KL. 26 Ground
ze zbioru A Choice Collection of Lessons

Georg Friedrich Haendel (1685-1759)

Sonata d-moll HWV 367
na flet podłużny i basso continuo
Largo
Vivace
Furioso
Adagio
Alla breve
Andante
A tempo di menuet

Henry Purcell (1659-1695)

Suita G-dur Z. 660
Prelude
Almand
Corant
Lament Dydony When I am Laid in Earth
z opery Dydona i Eneasz

J. C. Pepusch

Kantata nr 3 When Loves Soft Passion
na sopran, flet podłużny i basso continuo
Recitativo: When Loves soft passion had usurp’d my breast
Aria: O Love thou know’st my anguish
Recitativo: The God of Love who hear’d my pray’r
Aria: Why shou’d I Love the fair that fly’s me

WSTĘP WOLNY

28 września, wtorek, godz. 18:00
Klub Muzyki i Literatury, Wrocław plac Kościuszki 10

  1. “Średniowieczna muzyka gruzińska” – wykład muzykologiczny doktor Khatuny Managadze.

    Celem prezentacji jest przedstawienie przydatnych informacji o gruzińskiej kulturze muzycznej w ramach rozwoju historii Gruzji. W ramach rozwoju europejskiej kultury muzycznej opisana zostanie także muzyka Kościoła gruzińskiego. Omówię wspólne i różne cechy, priorytety, które te dwie kultury przyjęły na różne sposoby. Powstanie i rozwój gruzińskiej muzyki profesjonalnej wiąże się z szerzeniem się i ustanowieniem chrześcijaństwa. W Gruzji chrześcijaństwo wraz z paralelą Imperium Rzymskiego zostało ogłoszone religią państwową w IV wieku. Proces formowania się gruzińskiej muzyki kościelnej odbywał się w gruzińskich szkołach klasztornych w kraju i za granicą.

  2. Pieśni europejskie w interpretacji gruzińskich artystów

Gruziński duet:

Murtaz Basheleishvili – kontratenor
Nino Nishniadze – fortepian

PROGRAM:

  1. G.F. Handel – Lashia Chio Painga
  2. G.F. Handel – Ombra Mai Fu
  3. G.F. handel – Verdi Prati, Selve Amene
  4. W. A. Mozart – Mitridate, Re di Ponto. Farnace’s Aria – Va, Leror Mio Paleca
  5. J. Shtrauss – Die Fredermaus – Ich Lade Gern Mir Caste Ein
  6. Chr.W. Gluch – Orfeo. Orfeo’s Aria
  7. I.S. Bach – Erbarme dich, mein Gott (Matthaus Passion)
  8. Sisatura – folk song (Mingrelia)
  9. A.Karashvili – Isev Shen da Isev Shen (Again you)
  10. V. Azarashvili – Ra Kargi Khar
  11. G. F. Handel Minuet g moll
  12. Friedman/Grazioli – Adagio

WSTĘP WOLNY

29 września, środa, godz. 19:00
Stary Ratusz Sala Wielka, Wrocław Rynek 50

koncert z cyklu Music First – Muzyka I Rzeczypospolitej

Wrocław Baroque Ensemble

Wykonawcy:

Andrzej Kosendiak – dyrygent

Skład:

Aldona Bartnik, Aleksandra Turalska – soprany
Daniel Elgersma, Piotr Łykowski – kontratenory
Maciej Gocman, Florian Cramer – tenory
Tomáš Král, Jaromir Nosek – bas
Zbigniew Pilch, Mikołaj Zgółka – skrzypce
Fruzsina Hara, Stefan Leitner – trąbki
Přemysl Vacek – teorba
Julia Karpeta – viola da gamba
Krzysztof Karpeta – violone
Marta Niedźwiecka – pozytyw

Program:

S.S. Szarzyński Sonata a due violini con basso pro organo
M.J. Żebrowski Vesperae in D: Dixit Dominus, Laudate pueri, Laetatus sum, Nisi Dominus, Lauda Jerusalem Dominum, Magnificat
G.G. Gorczycki Tristes erant apostoli; Jesu corona virginum; Completorium

WSTĘP WOLNY

04 października , poniedziałek, godz. 19.00
Kościół św. Michała, Wrocław ul.Prusa 78,

Adżarski Państwowy Zespół Wokalny „Batumi” – „Gruzińskie pieśni”

  1. Mravaljamier (Mnogije leta)
  2. Alleluja (kościelna)
  3. „Spokojna” (Trio)
  4. Oda do winorośli (kościelna)
  5. Oczekiwanie (ludowa)
  6. Modlitwa (kościelna)
  7. Swanska
  8. Taneczna Kachetska
  9. Orida (mengrelijska pieśń ludowa)
  10. Jezioro śpi (Heinrich Pfeil)
  11. Darujani
  12. Magnolia
  13. Zimowa (kachetska)
  14. Taneczna Adjarska
  15. Liryczna (górska)
  16. Żartobliwa
  17. W cichym ogrodzie (liryczna)
  18. Piosenka do dziewczyny (z filmu)
  19. Doluri
  20. Popuri pieśni gruzińskich
  21. Pieśń polska
  22. Ech Batumi (po polsku)
  23. Książęca za zdrowie
  24. Gruzińska pieśń miejska
  25. Requiem (Anton Bruckner)
  26. Chorał (Niko Sulkhanishvili)

WSTĘP WOLNY

05 października, wtorek, godz. 19.00
Stary Ratusz Sala Wielka, Wrocław Rynek 50

GIARDINO di DELIZIE – „MUZYCZNE PEJZAŻE OGRODU BOSCO PARRASIO: KONTRAPUNTY, FUGI I FOLLIE W BAROKOWYM RZYMIE”

Wykonawcy:
Ewa Anna Augustynowicz – Skrzypce Barokowe, Kierownik Artystyczny
Joanna Dobrowolska – Skrzypce Barokowe
Agnieszka Oszańca – Wiolonczela Barokowa
Paola Ventrella – Tiorba
Elisabetta Ferri – Klawesyn, Organy

Program:

Adam Jarzębski (1590-1648), Berlinesa
Tarquinio Merula (1595-1665), La Polachina,
Mikolaj Zieleński (1550-1616), Fantasia No. 2
Stanisław Sylwester Szarzyński (1692-1713), Jesu spes mea
Giovanni Matteo Picchi ( 1572 – 1643), „Ballo alla Polacha”
Carlo Farina (1600-1639), Sonata detta „la Polaca”
Kaspar Foerster (1616-1673), Sonata à 3 ex d “La Sidon”
Giovanni Battista Luparini (1700-1775), Concerto In martirio crudele
Marcin Mielczewski (1600-1651), Canzon Prima a due

WSTĘP WOLNY

11 października, poniedziałek 19.00
Stary Ratusz Sala Wielka, Wrocław Rynek 50

Adżarski Państwowy Zespół Wokalny „Batumi” – „Gruzińskie pieśni”

  1. Mravaljamier (Mnogije leta)
  2. Alleluja (kościelna)
  3. „Spokojna” (Trio)
  4. Oda do winorośli (kościelna)
  5. Oczekiwanie (ludowa)
  6. Modlitwa (kościelna)
  7. Swanska
  8. Taneczna Kachetska
  9. Orida (mengrelijska pieśń ludowa)
  10. Jezioro śpi (Heinrich Pfeil)
  11. Darujani
  12. Magnolia
  13. Zimowa (kachetska)
  14. Taneczna Adjarska
  15. Liryczna (górska)
  16. Żartobliwa
  17. W cichym ogrodzie (liryczna)
  18. Piosenka do dziewczyny (z filmu)
  19. Doluri
  20. Popuri pieśni gruzińskich
  21. Pieśń polska
  22. Ech Batumi (po polsku)
  23. Książęca za zdrowie
  24. Gruzińska pieśń miejska
  25. Requiem (Anton Bruckner)
  26. Chorał (Niko Sulkhanishvili)

WSTĘP WOLNY

Tegoroczna edycja Festiwalu jest: WSPÓŁFINANSOWANA ZE ŚRODKÓW GMINY WROCŁAW
LOGO Wroclaw_miasto_spotkan-2
www.wroclaw.pl
PARTNER FESTIWALU
PROJEKT DOFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW FUNDACJI ARP
PROJEKT SFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW FUNDACJI PZU